نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی چه اهمیتی دارد؟ صنعتی شدن شهرها و افزایش تعداد کارخانجات باعث افزایش بارش باران‌های اسیدی شده و یکی از معضلات این اتفاق، تخریب نمای ساختمان‌ها است. البته نماشویی تا حد زیادی از خرابی و آسیب دیدن نما جلوگیری می‌کند. به منظور آشنایی کامل با نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی با این مطلب از کارویس همراه باشید.

تاثیر باران اسیدی بر نمای ساختمان‌ها

بارش اسیدی، نوعی باران با اسیدیته بالا است که حاوی گوگرد، دی اکسید نیتروژن و موادی است که در برخورد با بعضی مصالح واکنش نشان داده و موجب تخریب آن‌ها می‌شوند. یکی از مصالح آسیب‌پذیر نسبت به باران‌های اسیدی آهک است و با توجه به اینکه در بیشتر نماهای ساختمانی به خصوص نماهای تزئینی مانند مجسمه‌ها، از این ماده زیاد به کار می‌رود، خرابی در اثر باران اسیدی هم آمار بالایی دارد. اثر این نوع بارش بر نمای ساختمان‌ها به صورت کدر کردن و تیرگی نما، خراب کردن بخش‌هایی از آن و جرم گرفتن نما است. اینگونه آسیب‌ها علاوه بر خراب کردن ظاهر ساختمان، موجب ضرر و زیان مالی هم می‌شوند زیرا برطرف کردن اثر آن‌ها تنها از طریق بازسازی و مرمت ساختمان امکان‌پذیر است که اغلب هزینه بالایی دارد. یکی از روش‌های مناسب برای حل مشکل بارش اسیدی در شهرها، نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی است. این کار باعث از بین رفتن اثر باران و محافظت از نما می‌شود.

نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی چه فوایدی دارد؟

بارش‌های اسیدی در سال‌های اخیر به دلیل وجود کارخانجات اطراف شهرها بیشتر شده‌اند و به دنبال آن‌ها آثار و خرابی‌های ایجاد شده نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. بیشترین اثر بارش‌های اسیدی در شهرها، تخریب نمای ساختمان‌ها است و بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل، شستشوی نمای ساختمان‌ها بعد از باران اسیدی است. نماشویی به منظور جلوگیری از آسیب باران اسیدی توسط مجموعه‌های ساختمانی مختلف انجام می‌شود و یکی از خدمات مجموعه کارویس نیز هست. نماشویی بعد از باران‌های اسیدی کاری ضروری و تنها راهی است که با اثر این بارش‌ها مقابله می‌کند. این موضوع به خصوص در ساختمان‌های قدیمی که عایق مناسبی نسبت به باران ندارند و ساختمان‌های سبک کلاسیک که با تزئینات و جزئیات فراوان طراحی می‌شوند اهمیت بیشتری دارد.

نحوه نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی

به منظور نماشویی ساختمان ها بعد از بارش اسیدی، ابتدا نمای ساختمان شسته می‌شود. این کار بسته به متراژ و ارتفاع ساختمان با استفاده از ابزارهای مخصوص مدرن یا ابزارهای سنتی انجام می‌گیرد. در مرحله بعد نمای شسته شده با مواد نانو پوشش داده می‌شود. استفاده از نانو بعد از نماشویی، آسیب‌های بعد از بارش اسیدی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. مواد نانو مانع نفوذ آب به بخش‌های مختلف نما می‌شوند و از رطوبت سازه به دلیل بارش جلوگیری می‌کنند. به عبارت دیگر این مواد نمای ساختمان را آبگریز یا ضد آب می‌کنند و از این طریق موجب مقاوم‌سازی نما نسبت به بارش‌های اسیدی می‌شوند. پوشش‌دهی نمای ساختمان با نانو کاری حرفه‌ای است و تنها توسط افراد متخصص قابل انجام است. میزان ماده مورد نیاز برای پوشش هر ساختمان متفاوت است و اجرای آن نیز بسته به شرایط ساختمان تفاوت دارد.

قیمت و هزینه نماشویی و عایق‌سازی ساختمان پس از باران اسیدی

شستشوی نمای ساختمان و عایق‌سازی آن با پوشش نانو بعد از بارش‌های اسیدی مانند دیگر اقدامات هزینه مشخصی دارد. قیمت انجام این کار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و اگر هزینه انجام این کار برای شما اهمیت دارد باید از این فاکتورها مطلع باشید. از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت و هزینه نماشویی و عایق‌سازی ساختمان پس از باران اسیدی می‌توان به ارتفاع ساختمان اشاره کرد. هر چقدر ساختمان بلندتر و تعداد طبقات بیشتری داشته باشد، هزینه انجام این کار نیز بیشتر خواهد شد. دیگر فاکتور موثر در این موضوع نیاز یا عدم نیاز به تمیز کردن نما قبل از عایق‌سازی است. متراژ سازه، تعداد نیروی مورد نیاز برای نماشویی، مدت زمان انجام این کار و ابزارهای مصرفی به این منظور از دیگر عوامل موثر در قیمت و هزینه نماشویی و عایق‌سازی ساختمان پس از باران اسیدی هستند.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی ارزان , شستشوی نما , نماشویی کارویس , نماشویی با طناب ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

نماشویی مدارس معمولا پس از پایان هر سال تحصیلی با هدف نظافت و مرمت نمای ساختمان مدرسه‌ها به روش‌های متنوعی انجام می‌شود. به دلیل شرایط خاصی که معمولا ساختمان مدارس و دانشگاه‌ها دارند، نصب داربست برای نماشویی این مکان‌ها و شستشوی نمای ساختمان به روش‌های سنتی امکان پذیر نیست و اغلب مدیران مدارس برای نظافت نمای مدرسه به سراغ روش‌های جدید شستشوی نما همچون شستشوی نما به شیوه کار با طناب می‌روند. نماشویی مدارس به شیوه کار با طناب به لحاظ زمان و هزینه کاملا مقرون به صرفه است. نماشویی ساختمان به روش کار با طناب یا سایر روش‌های نوین نیاز به مهارت و سرعت العمل زیادی دارد و باید توسط تیم‎‌های حرفه‌ای همچون کادر مجرب کارویس انجام شود. برای ارتباط با کارشناسان کارویس می‌توانید با شماره 02126231914 تماس بگیرید تا شما را در زمینه نماشویی مدارس راهنمایی کنند.

بهترین روش نماشویی مدارس

انتخاب روش مناسب برای نماشویی مدارس باید با توجه به جنس متریال به کار رفته در نمای ساختمان و شرایط ظاهری بنا انجام شود. برای تزئین نمای مدارس معمولا از مواد مختلفی همچون سنگ، چوب، شیشه و سیمان استفاده می‌کنند که روش نظافت هریک از این متریال هم با دیگری کاملا متفاوت است. به صورت کلی بهترین روش نماشویی مدارس باید با توجه به جنس مواد به کار رفته در نما ساختمان انجام شود تا کیفیت کار در سطح مطلوبی باشد. برای نماشویی مدارسی که جنس نمای آنها از سیمان است معمولا از روش واترجت استفاده می‌کنند و با فشار آب آلودگی‌ها را از سطح نمای ساختمان به صورت کامل پاک می‌نمایند. در حال حاضر دو روش شستشوی نما به شیوه کار با طناب و شستشوی نما با استفاده از دستگاه واترجت بیشتر از سایر روش‌ها برای نماشویی مدارس استفاده می‌شود.

نماشویی مدارس به شیوه کار با طناب

با توجه به اینکه در طول سال تحصیلی نصب داربست برای نماشویی به روش سنتی امکان پذیر نیست، در اغلب موارد نماشویی مدارس به شیوه کار با طناب انجام می‌شود. بهترین روش دسترسی به نمای مدارس برای نماشویی استفاده از راپل و طناب است، در این روش چند اپراتور که مهارت کار با طناب را دارند، با استفاده از طناب‌ از ساختمان آویزان می‌شوند و با وسایل مخصوصی نما را تمیز می‌کنند، این روش معمولا برای نماشویی مدارسی بیشتر کاربرد دارد که جنس نمای آنها از شیشه و یا سیمان است. این روش در مقایسه با روش‌های سنتی که نیاز به نصب داربست دارد، بسیار سریع تر و کم هزینه ‌تر است. در صورتی که شرایط کار با طناب برای نماشویی مدارس فراهم باشد، این روش بهترین گزینه برای نظافت نمای مدرسه‌ها است و مدیران با کمک افرادی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارند، در اسرع وقت می‌توانند نمای ساختمان مدرسه را تمیز تحویل بگیرند.

نماشویی مدارس با دستگاه واترجت

روش نماشویی مدارس با دستگاه واترجت هم در سال‌های اخیر رونق زیادی پیدا کرده و یکی از روش‌های موثر و با کیفیت در حفظ ظاهر و نظافت نمای مدارس است، این روش معمولا در شرایطی استفاده می‌شود که مدت زمان زیادی از نظافت نمای ساختمان مدرسه گذشته باشد. با دستگاه واتر جت آب با فشار زیاد روی نمای مدرسه پاشیده می‌شود و آلودگی‌های نما به این شکل از بین می‌رود. این روش معمولا برای نماشویی مدارسی مناسب است که جنس متریال به کار رفته در نما آنها از نوع سیمان یا مواد مشابه می‌باشد. عدم نیاز به داربست، کاهش زمان و هزینه، افزایش کیفیت شستشوی نمای ساختمان و استفاده کمتر از آب و مواد شوینده از جمله مزیت‌های نماشویی مدارس با دستگاه واترجت است. شستشوی نمای مدارس تا ارتفاع 21 متر بدون داربست با دستگاه واتر جت امکان پذیر می‌باشد.

چه زمانی برای نماشویی مدارس بهتر است؟

با توجه به اینکه در طول سال تحصیلی یعنی از مهر ماه تا اواخر خرداد ماه دانش آموزان حضور بیشتری در مدارس دارند، بهترین زمان نماشویی مدارس فصل تابستان است. معمولا در اواخر تابستان نماشویی مدارس انجام می‌شود تا برای زمان ثبت نام و زمان شروع سال تحصیلی جدید مدرسه آماده و تمیز باشد.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی با طناب , نماشویی تهران , نماشویی ارزان , شستشوی نما ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

همانطور که می‌دانید نماشویی ساختمان از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی است که در فصول مختلف باید انجام شود. با گذشت زمان ساختمان‌های مختلف به علت قرار گرفتن در معرض آلودگی و گردوغبار زیبایی خود را از دست داده و جرم و آلودگی به سطح آن‌ها نفوذ می‌کند و آسیب‌های جدی به نمای ساختمان وارد می‌کند. ازاین‌رو، نمای برخی از ساختمان‌های تجاری، مراکز فروش، مغازه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌ها که رفت‌وآمد در آنجا بیشتر از ساختمان‌های دیگر است، در هر فصل و زمانی نیاز به شستشو دارند و در غیر این صورت جلوه و جذابیت خوبی برای جذب مشتریان ندارند. اکثر افراد انجام عملیات نماشویی را تنها در فصل تابستان یا بهار مناسب می‌دانند و در فصول بارندگی و برفی مانند پاییز و زمستان شستشوی نمای ساختمان مورد نظر خود را انجام نمی‌دهند. در حالی که عمل شستشوی ساختمان در هر فصل و زمانی ممکن است و با توجه به میزان آلودگی و موقعیت جغرافیایی ساختمان تعداد دفعات انجام آن متفاوت است. باش باران و برف منجر به ایجاد آلودگی و کثیفی بر روی سطح و نمای ساختمان‌ها نمی‌شود و این آلودگی و سیاهی ناشی از دود کارخانجات، ماشین‌ها یا حتی باران‌ های اسیدی است که نما و چهره ساختمان را ناخوشایند و کثیف جلوه می‌دهد. برای انجام نماشویی ساختمان در فصل بارندگی با بهترین روش شستشو و مناسب‌ترین قیمت، تنها کافی است با تیم مشاوران شرکت کارویس تماس حاصل فرمایید تا بتوانید نماشویی ساختمان خود را با خیال راحت انجام دهید.

نماشویی ساختمان در فصل پاییز

همانطور که در ابتدا هم گفته شد در فصول بارندگی پاییز و زمستان بسیاری از افراد از انجام عمل نماشویی اجتناب می‌کنند، در حالی که عمل شستشوی نما در هر فصلی باید انجام شود تا ساختمان زیبایی خود را حفظ کرده و آسیب نبیند. بارندگی هیچگونه ارتباطی با سیاهی و کثیفی که با گذشت زمان بر روی سطح ساختمان‌ها به وجود می‌آید، ندارد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که سعی کنید در روزهایی که بارندگی شدید است کار شستشوی نما را انجام ندهید، چرا‌که انجام این کار هم برای فرد اپراتور سخت است و دید خوبی ندارد و هم به دلیل بارندگی نمی‌توان به خوبی از مواد شوینده و تجهیزات مناسب برای این کار استفاده کرد. بنابراین، در هر زمان دیگری می‌توانید کار نماشویی ساختمان در فصل بارندگی را با خیال راحت انجام دهید.

شستشوی نما در فصل زمستان

فصل زمستان که فصل پایانی سال است بیشتر افراد به فکر تمیز کردن و شستشوی ساختمان‌ خود می‌افتند. در اکثر موارد کار نماشویی در اواخر زمستان یعنی اواسط ماه‌های بهمن یا اسفند انجام می‌شود که شرایط آب‌وهوا مساعد باشد و احتمال بارندگی‌های شدید نیز کاهش پیدا کند. اما لازم است به نکات و مسائل ایمنی در فصل زمستان توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر به هر دلیلی قصد انجام شستشوی نمای ساختمان خود در طول فصل زمستان داشتید، باید مراقب یخ‌زدگی‌ها و شکستگی‌های بخش‌های مختلف ساختمان باشید و قبل از انجام نماشویی آن را برطرف کنید. در هر صورت بهتر است قبل از شستشوی نما در فصل زمستان به دلیل احتمال بارش باران یا برف، اخبار هواشناسی را بررسی کنید و سپس اقدام به نماشویی ساختمان کنید.

شرکت کارویس با کارشناسان و متخصصین حرفه‌ای خود در حوزه ی نماشویی ساختمان و با بررسی و آنالیز دقیق ساختمان، کار نماشویی را با بهترین کیفیت و با رعایت تمامی نکات ایمنی در فصول بارندگی اجرا خواهد کرد و این اطمینان خاطر را خواهد داد که نمایی ساختمان با زیبایی فوق العاده‌ای را به شما هدیه کند.

نماشویی ساختمان‌های شیشه‌ای در فصل بارندگی

یکی از ساختمان‌هایی که در بیشتر مواقع لازم است عمل نماشویی برای آن انجام شود، ساختمان‌های شیشه‌ای است. در واقع، زیبایی و جلوه ساختمان‌های شیشه‌ای به تمیز بودن و شفافیت شیشه‌های آن است و در غیر این صورت جلوه‌ای ندارد. همچنین، شیشه‌ها بسیار ظریف و حساس هستند و نباید از هر مواد شوینده یا با هر روش شستشویی آن‌ها را تمیز کرد. در واقع، تیم متخصص و باتجربه کارویس با استفاده از مواد شوینده با قدرت کم و مواد نانو به خوبی کار نماشویی ساختمان‌های شیشه‌ای را انجام می‌دهد تا تمیزی و شفافیت آن برای مدت زمان طولانی باقی بماند. ازاین‌رو، لازم است هر فصل یا هر شش ماه یکبار شستشوی شیشه‌ها انجام شود تا آلودگی و گردوغبار باعث خوردگی شیشه‌ها نشود.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی تهران , نماشویی ارزان , نماشویی با طناب , شستشوی نما , نماشویی کارویس ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

یکی از رایج‌ترین چوب‌های مورد استفاده در نمای ساختمان‌ها چوب ترموود یا ترمو است. این چوب استحکام و پایداری زیادی دارد و به دلیل زیبایی، طبیعی بودن، ماندگاری و انعطاف در طراحی و اجرا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. نمای ساختمان‌هایی که با چوب ترموود ساخته می‌شوند همانند دیگر نماهای ساختمان با بارش باران‌های اسیدی و نور مستقیم آفتاب ضعیف شده و نیاز به بازسازی و ترمیم پیدا می‌کند. یکی از روش‌هایی که برای جذابیت بیشتر نماهای ساختمانی ساخته شده با چوب ترموود به کار برده می‌شود نماشویی است. در هر صورت این نوع نماها با گذشت زمان به دلیل آلودگی یا گرد و غبار و دیگر موارد زیبایی و شکوه خود را از دست می‌دهد و نیاز است تا عملیات شستشوی نمای ساختمان به کار برده شود. اما روش نماشویی این نوع ساختمان‌ها با دیگر نماها کاملاً متفاوت است و در صورت انتخاب روش نماشویی نامناسب دچار پوسیدگی می‌شود. آلودگی و کثیفی‌هایی که بر روی سطح نماهای ترموود به وجود می‌آید، علاوه‌بر ایجاد ظاهری ناخوشایند باعث ایجاد محیطی برای رشد جانوران خورنده چوب می‌شود. اما نماشویی ساختمان از جنس ترموود چگونه باید انجام شود؟ بهترین روش ممکن برای شستشوی این نوع نماها چه روشی است؟ در ادامه به توضیح در رابطه با نماشویی ساختمان‌های ترموود می‌پردازیم.

روش‎های مختلف برای نماشویی ساختمان‎هایی از جنس ترموود

چوب ترموود کیفیت و تنوع متفاوتی دارد و برای انجام فرآیند نماشویی لازم است در ابتدا جنس چوب نما را مشخص کرده و بعد روش شستشوی مناسب با جنس آن را انتخاب کنیم. شرکت کارویس با توجه به این نکات و موارد مهم از تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی مانند واتر جت یا واتر سندبلاست و در صورت لزوم به روش دستی نماشویی ساختمان‌هایی با جنس ترموود را انجام می‌دهد. معمولاً سقف ساختمان‌های ساخته شده با چوب از یکی از مقاوم‌ترین چوب‌ها، چوب سدر، ساخته می‌شود که مقاومت و استحکام بسیار بلایی در برابر نفوذ آب و پوسیدگی دارد. ازاین‌رو، در چنین شرایطی کار نماشویی بسیار راحت و آسان است. در کل، شستشوی ساختمان از جنس ترموود به مهارت و تخصص خاصی نیاز دارد.

زمان مناسب برای نماشویی ساختمان‌ از جنس ترموود

به طور کلی، نماشویی ساختمان‌ از جنس ترموود باید به صورت مستمر و حداقل یک بار در سال انجام شود. بهترین فصل برای شستشوی نمای ساختمان‌های ترموود در فصل گرم تابستان یا در روزهای گرم و آفتابی است. به این دلیل که اگر ساختمان با چوب‌هایی با ضخامت کمتری ساخته شده باشد ممکن است پس از نماشویی ساختمان به پوسته ساختمان آسیب وارد شود و استحکام خود را از دست بدهد. ازاین‌رو، بهتر است در فصل گرم و روزهای آفتابی این کار انجام شود تا نمای ترموود پس از شسته شدن سریع خشک شود. اما اگر به هر دلیلی این کار را در فصل سرما و زمستان انجام دهید، لازم است از یک تیم متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید که دستگاه و تجهیزات لازم برای خشک کردن نمای چوبی را داشته باشد. شرکت کارویس علاوه‌بر داشتن نیروی کار مجرب در زمینه نماشویی و دارا بودن تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی از روش متفاوتی برای ساختمان‌های ترموود استفاده می‌کند. در واقع، تیم کارویس پس از انجام نماشویی از مواد نگهدارنده مانند رزین و روغن جلای مخصوص استفاده می‌کند که باعث زیباتر شدن و ماندگاری بیشتر چوب در شرایط مختلف جوی می‌شود.

قیمت نماشویی ساختمان‌ از جنس ترموود

برای تعیین هزینه و قیمت نماشویی ساختمان از جنس ترموود موارد مختلفی را باید در نظر گرفت. در واقع، قیمت شستشوی نمای چوب ترموود به اندازه و نوع چوب و آلودگی روی سطح آن بسیار متفاوت است. البته به نوع مواد شوینده، تجهیزات و دستگاه‌ها و تعداد نیروی کاری که برای نماشویی استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه با شرکت کارویس تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , شستشوی نما , نماشویی تهران , نماشویی کارویس , نماشویی با طناب ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

نماشویی از جمله کارهای ضروری و مهمی است که این روزها برای حفظ ظاهر و زیبایی ساختمان‌ها و زدودن آلودگی و کثیفی‌های آن با کمک تیم متخصص در این زمینه انجام می‌شود. نماشویی روش‌های مختلفی دارد که انجام هر کدام از این روش‌ها به موارد مختلفی بستگی دارد. اما یک مجموعه فعال در زمینه نماشویی باید روش مناسب و درست را انتخاب کند تا هنگام انجام عملیات شستشوی ساختمان آسیبی به آن وارد نشود. بنابراین، اگر مواد شوینده، تجهیزات مرتبط یا روش شستشو مناسب و اصولی نباشد قطعا باعث تخریب و آسیب به بافت ساختمان می‎شود. تیم کارویس با تجربه و تخصص بالایی که در این زمینه دارد، بهترین و باکیفیت‌ترین متریال لازم را برای انجام عملیات نماشویی ساختمان به کار می‌برد تا به دور از هر گونه آسیب یا مشکلی این کار انجام شود. ازاین‌رو، شستشوی نما مانند هر کار دیگری ترفندهای خاص خود را دارد که لازم است پس از انجام آن به کار برده شود که در ادامه به توضیح در رابطه با ترفندهای بعد از نماشویی ساختمان می‌پردازیم.

ترفندهای بعد از نماشویی ساختمان

همانطور که گفته شد نماشویی ساختمان دارای نکات و ترفندهایی است که لازم است پس از انجام آن به کار برده شود تا عمل شستشوی ساختمان با نتیجه بهتری همراه شود. در ابتدا گفتیم که هر ساختمانی روش شستشوی مختص به خود را دارد و نمی‌توان به عنوان مثال یک نمای شیشه‌ای را همانند نمای سنگی یا آجر شست و تمیز کرد. حتی نمای ساختمانی که چرب و روغنی است روش شستشوی کاملاً متفاوتی با نمای پر از آلودگی و گردوغبار دارد. در ابتدا لازم است نوع ساختمان و میزان آلودگی آ‌ن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و سپس روش مناسب برای این کار انجام شود. از طرفی نوع آلودگی نیز بر انتخاب روش شستشو موثر است.

یکی از روش‌های جدید و فوق‌العاده عالی که در نماشویی ساختمان از آن استفاده می‎شود، تکنولوژی مواد نانو به جای مواد و شوینده‌های قدیمی است. شرکت نماشویی کارویس از متریال نانو به عنوان روش جدید و عالی برای شستشوی بهتر و باکیفیت‌تر نمای ساختمان‌ها استفاده می‌کند، چراکه مواد نانو پس از انجام شستشوی ساختمان هیچ‌گونه آسیبی و صدمه‌ای به ساختمان وارد نمی‌کنند و از همه مهمتر اینکه کیفیت و ساختار ساختمان را افزایش می‌دهند. همچنین، تکنولوژی نانو در نماشویی منجر به افزایش مقاومت نما در برابر نفوذ آب و سطح ساختمان در برابر لکه‌ها و اشعه‌های UV می‌شود و تمامی انواع ویروس، قارچ، باکتری و هر گونه آلودگی را در کمترین زمان ممکن از بین می‌برد.

پس از انجام نماشویی ساختمان می‌توان از دستگاه‌های مختص تمیز کاری کردن مانند واترجت استفاده کرد تا نمای ساختمان شفاف و براق و بدون لک باقی بماند. شرکت کارویس با داشتن بهترین تجهیزات و دستگاه‌ها مانند واتر جت کار شستشوی نما را با دقت و سرعت بالا، بدون خط و خش و به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می‌دهد.

میزان ماندگاری مواد نانو

میزان ماندگاری مواد نانو در هر ساختمان و متریالی متفاوت است. به طور کلی، ماندگاری مواد نانو بر روی سطح ساختمان طولانی مدت است اما در ساختمان‌های آجری یا سنگی ماندگاری بسیار بیشتری دارد. به این دلیل که مواد نانو به راحتی در این نوع مصالح نفوذ کرده و مدت زمان بیشتری بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند.

نماشویی با نانو و رطوبت هوا

یکی از مشکلات اساسی که مناطق مرطوب دارند این است که رطوبت با ترکیب مواد شوینده و املاح آب باعث افزایش فرسایش و تخریب ساختمان‌ها می‎شود و از طرفی به دلیل بارش باران نمای ساختمان‌ها بیشتر در معرض رطوبت قرار دارد. همچنین، رطوبت زیاد قطعاً باعث رشد قارچ و جلبک در فضاهای مختلف ساختمان می‌شود. ازاین‌رو، استفاده از مواد نانو در این گونه مناطق بیشترین کارایی را دارد، به این دلیل که استفاده از مواد نانو منجر به ضدعفونی شدن کامل ساختمان می‌شود و مقاومت و ماندگاری ساختمان را در چنین شرایطی افزایش می‌دهد. بنابراین، می‌توانید برای استفاده از کلیه خدمات ساختمانی مانند نماشویی ساختمان با افراد باتجربه با بهترین تجهیزات و تکنولوژی با تیم کارویس در تماس باشید.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , شستشوی نما , نماشویی تهران , نماشویی کارویس , نماشویی ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

شستشوی نمای ساختمان یکی از مهمترین وظایف در حفظ ظاهر و استحکام ساختمان است. برای شستشوی نمای ساختمان، ابتدا باید نوع سطح نمای ساختمان را تعیین کرد. برای مثال، اگر نمای ساختمان از شیشه، فلز یا بتن است، لازم است از روش‌های مختص به هر یک برای شستشو به کار برده شود. در صورت استفاده از شوینده‌ها و دستگاه‌های خودکار، به دقت بسیار زیادی در انجام عمل شستشو نیاز است تا هرگونه خطرات و صدمات جانبی را تا حد ممکن کاهش دهد. با رعایت دقیق اصول و روش‌های شستشو، شستشوی نمای و حفظ ظاهر آن تضمین می‌شود. ازاین‌رو، نماشویی ساختمان مانند هر فعالیت دیگری نیازمند افراد متخصص و آموزش‌دیده است تا منجر به بروز حوادث و اتفاقات ناگوار نشود. بنابراین، به این نکته باید توجه داشته باشید که اولین قدم برای شستشوی نمای ساختمان انتخاب شرکت یا مجموعه حرفه‌ای و دوره‌دیده در این زمینه است. شرکت کارویس با داشتن نیروهای متخصص و باتجربه کار نماشویی ساختمان را بر اساس فاکتورها و المان‌های مشخصی انجام می‌دهد تا هیچ‌گونه مشکلی برای شما به وجود نیاید. در ادامه به توضیح در رابطه با مراقبت‌ های نماشویی ساختمان می‌پردازیم.

ضرورت نماشویی ساختمان

همه ما می‌دانیم که ضرورت نماشویی ساختمان به دلیل زیبایی ظاهر و ماندگاری ساختمان است. در شهرهای بزرگ و کوچک به دلیل آلودگی هوا و دیگر عوامل ظاهر ساختمان‌ها تغییر کرده و زیبایی و شکوه خود را از دست می‌دهد و همین آلودگی‌ها باعث تخریب و صدمه زدن به بافت ساختمان می‌شود. ازاین‌رو، لازم است عمل نماشویی ساختمان برای انواع مختلف ساختمان‌های کوچک و بزرگ انجام شود تا هم پایداری ساختمان افزایش یابد و هم تمام آلودگی‌ها و گردوغبار از ساختمان پاک شود تا زیبا و تمیز جلوه کند. البته موقعیت ساختمان، کاربری آن، موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب‌وهوای منطقه از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین نوع نماشویی ساختمان است.

مراقبت های نماشویی ساختمان

همانطور که گفته شد نماشویی ساختمان نیاز به رعایت نکات و موارد مختلفی دارد تا به بهترین شکل ممکن انجام شود و از همه مهمتر اینکه شرکت‌های پیمانکاری و نماشویی ساختمان، باید نکات ایمنی در حین کار را رعایت کنند و از نیروهایی برای انجام این کار تخصصی استفاده کنند که مهارت، تجربه و دانش کافی در این زمینه را دارند.

یکی از نکات مهم در نماشویی تعیین نوع متریال و جنس ساختمان است. درواقع، برخی از ساختمان‌ها پس از انجام فرآیند شستشوی نما شکل ظاهری خود را از دست می‌دهند و به تدریج خراب می‌شوند. بنابراین، انتخاب روش مناسب شستشوی نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

نوع منطقه، میزان آلودگی هوا و میزان رطوبت به شدت در انجام فرآیند شستشوی نما اثرگذار است. در واقع، ترکیب رطوبت و گازهای موجود در هوا و املاح آب باعث افزایش فرآیند فرسایش و تخریب ساختمان می‎شود. بنابراین، شرکت کارویس برای انجام این عمل با درنظر گرفتن چنین شرایطی از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد و شوینده‌ برای شستشو استفاده می‌کند.

نوع کارایی ساختمان از دیگر موارد با اهمیت در مراقبت های نماشویی ساختمان است، چرا‌که مراکز فروش، ساختمان‌های تجاری و دیگر موارد نسبت به سایر ساختمان‌ها بیشتر به شستشو نیاز دارند.

همچنین زمانی که تصمیم به نماشویی گرفتید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است تنها بخشی از نما نیاز به شستشو داشته باشد و معمولاً ساختمان‌های مرتفع و چندطبقه در بیشتر موارد تنها 6 طبقه از آن به نماشویی نیاز دارد.

توجه به نکات ایمنی یکی از اساسی‌ترین موارد در مراقبت های نماشویی ساختمان است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. شرکت کارویس با رعایت مسائل ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب و نیروهای آموزش‌دیده و حرفه‌ای انجام عمل نماشویی را برای شما آسان و راحت کرده تا بدون هیچ‌گونه مشکل و چالشی شستشوی ساختمان انجام شود.

کارفرما یا پیمانکار باید تمام افراد حاضر در پروژه نماشویی را تحت پوشش بیمه‌های مربوط به ساختمان که یکی از انواع بیمه مسئولیت مدنی است، کنند تا چنانچه مشکلی در حین کار به وجود آمد راه‌حلی وجود داشته باشد. همچنین، بیمه شخص ثالث هم برای افراد خارج از پروژه مانند عابران پیاده مهم و ضروری است. البته در شرکت کارویس مسئولیت کامل پروژه بر عهده پیمانکار است و کارفرما مسئولیتی برعهده ندارد.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , شستشوی نما , نماشویی با طناب , نماشویی ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

تمیز بودن ظاهر و نمای ساختمان از نظر زیبایی شناسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، زمانی که در یک منطقه‌ای ساختمان‌های شیشه‌ای، آجری یا سنگی را می‌بینید که دارای ظاهر زیبا، تمیز و براقی هستند، قطعاً حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود. برای شرکت‌ها و مراکز تجاری مختلف داشتن نمای زیبا و تمیز بسیار اهمیت دارد و به نوعی وضعیت نمای یک ساختمان تجاری انعکاس قابل توجهی در برند و اعتبار آن دارد. انواع مختلف آلودگی و گرد و غبار یا حتی بارش باران‌ های اسیدی منجر به ایجاد وجهه و نمای نامناسبی در ساختمان‌ها می‌شود. ساختمان‌ های شیشه‌ای و آجری نسبت به دیگر اقسام ساختمان‌ها بیشتر در معرض آلودگی هستند و لازم است نماشویی این نوع ساختمان‌ها به صورت منظم و دقیق با استفاده از مواد شوینده مناسب و تجهیزات کامل انجام شود. اما موضوعی که در اغلب موارد پرسیده می‌شود این است که بهترین زمان نماشویی ساختمان چه زمانی است؟ چند بار در طول ماه یا سال باید شستشوی ساختمان‌ها انجام شود؟ در ادامه به توضیح در رابطه با این موضوع مهم می‌پردازیم.

بهترین زمان مناسب نماشویی ساختمان

همانطور که می‌دانید کار شستشوی نما باید با تجهیزات مناسب و افراد متخصص انجام شود تا علاوه‌بر ایجاد زیبایی و حفظ ظاهر ساختمان، طول عمر بنا تا حد زیادی افزایش یابد و از هزینه‌ها و خسارات گزاف جلوگیری شود. اما بسیاری از افراد از زمان انجام شستشوی ساختمان اطلاع ندارند و به درستی نمی‌دانند که زمان مناسب نماشویی ساختمان چه موقعی است. به طور دقیق نمی‌توان بهترین زمان شستشوی ساختمان را تعیین کرد، چراکه این موضوع به جنس و نوع متریال ساختمان، موقعیت و منطقه آن، میزان رطوبت و دیگر موارد بستگی دارد. اما با توجه به تجربه و سابقه درخشانی که شرکت کارویس در زمینه نماشویی ساختمان دارد، تعیین بهترین زمان برای انجام نماشویی ساختمان به چند مورد مهم بستگی دارد.

همانطور که می‌دانید میزان آلودگی و کثیفی ساختمان‌ها یکسان نیست. برخی از ساختمان‌ها با توجه به منطقه و موقعیت جغرافیایی که قرار دارند در معرض آلوگی‌های بسیار زیادی قرار دارند در حالی که برخی دیگر از ساختمان‌ها به مراتب کمتر دچار کثیفی و آلودگی شده و نیاز کمتری به نماشویی و شستشو دارند. به طور کلی، بهتر است نمای ساختمان‌ها هر شش ماه یکبار یا سالی یکبار تمیز شوند اما برای برخی از ساختمان‌هایی که در شهرهای بزرگ و صنعتی قرار دارند لازم است سه ماه یکبار کار نماشویی را انجام دهند. ازاین‌رو، می‌توان گفت که زمان مناسب نماشویی به میزان آلودگی نما بستگی دارد.

از دیگر موارد مهمی که باید هنگام انجام شستشوی ساختمان مورد نظر خود به آن دقت نظر داشته باشید، نوع ساختمان و کسب‌وکاری است که در آن انجام می‎شود. به عنوان نمونه نماشویی ساختمان‌هایی مانند تاسیسات پزشکی، رستوران‌ها و فروشگاه و مراکز خرید به منظور حفظ تصویر مثبت و جلب مشتریان مکرر لازم است به طور مداوم نمای آن‌ها تمیز شده و به دور از هرگونه آلودگی باشند. اما ممکن است یک ساختمان مسکونی نیازی به تمیزی مداوم نمای آن نباشد.

البته در نظر داشته باشید، هنگامی که قصد انجام شستشوی نمای ساختمان خود را گرفتید باید به میزان رفت و آمد افراد به ساختمان هم توجه داشته باشید. سعی کنید تا حد امکان در زمان‌هایی این کار را انجام دهید که کمترین رفت و آمد به ساختمان انجام می‌شود تا شستشوی نما با سرعت بالاتر و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شود.

فصول مناسب برای شستشوی نمای ساختمان

  • فصل بهار: معمولاً فصل بهار به شرط مساعد بودن آب‌وهوا جزو محبوب‌ترین و بهترین زمان نماشویی ساختمان است.
  • فصل تابستان: فصل تابستان به دلیل عدم بارندگی، مساعد بودن هوا از دیگر زمان‌های مناسب برای نماشویی ساختمان است. شرکت کارویس با داشتن تیم مجهز و متخصص و لوازم و تجهیزات عالی حتی در هوای گرم تابستان هم با سرعت و دقت بالا به بهترین شکل ممکن کار شستشوی ساختمان را انجام می‌دهد. بنابراین، با اطمینان خاطر کار شستشوی ساختمان خود را به مجموعه کارویس بسپارید!
  • فصل پاییز: فصل پاییز برای شستشوی ساختمان‌های شیشه‌ای بهترین فصل است. به این دلیل که هوا بسیار مناسب بوده و درجه حرارت هوا چندان گرم یا سرد نیست تا مواد و متریال شوینده سریعاً بر روی شیشه‌ها خشک شود و باعث ایجاد نمای نامناسبی شود.
  • فصل زمستان : فصل زمستان به دلیل بارندگی‌های پی‌درپی و متغیر بودن وضعیت آب‌وهوا در برخی نقاط، زمان مناسبی برای نماشویی نیست. اما اواخر زمستان که احتمال بارندگی کمتر است می‌توان برای نماشویی ساختمان اقدام کرد.

همچنین زمان مناسب نماشویی ساختمان در طول روز زمانی است که نور آفتاب چندان شدید نباشد. معمولاً در روزهای ابری یا اوایل صبح یا نزدیک غروب در روزهایی که بارانی در کار نیست بهترین زمان نماشویی است و لکه‌ها به بهترین نحو ممکن با دستگاه و تجهیزات خاصی از بین می‌روند.

 

 


:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , شستشوی نما , نماشویی با طناب , نماشویی ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

سالیان سال استفاده از داربست به عنوان راهکار اصلی دسترسی به نقاط بیرونی سطح نمای ساختمان ها استفاده می شد. این روش با تمام نقاط ضعفی که داشت تنها روش موجود برای انجام عملیات های نمای ساختمانی به خصوص شستشوی نمای ساختمانی شناخته می شد. با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات و پاسخگو نبودن روش داربست به معماری جدید بناهای ساختمانی، به تدریج روش های دیگری جایگزین این سیستم گردید. در دو دهه گذشته، با افزایش جمعیت، شاهد رشد بی سابقه برج ها و ساختمان های بلندی هستیم که علاوه بر ارتفاع زیاد دارای معماری های جذابی هستند که سطوح منحنی و پیچ در پیچ آن ها استفاده از هر گونه داربست را در آن ها غیر ممکن می سازد. بسیاری از برج های ساختمانی که ارتفاع زیادی دارند برای نماشویی ساختمان از سیستمی به نام کلایمر استفاده می کنند. این دستگاه به صورت دائمی بر بالای نمای ساختمان کار گذاشته می شود و به صورت حرکت عمودی از بالا تا پایین برج را پوشش می دهد. توجه داشته باشید که کلایمر تنها بر روی نماهای صاف و بدون برجستگی قابل استفاده است و این دستگاه برای همیشه بر روی نمای ساختمانی باقی خواهد ماند. به همین خاطر بازرسی های دوره ای برای این سیستم، بسیار ضروری و هزینه بردار می باشد.

اما امروزه روشی به نام عملیات راپل یا دسترسی با طناب جایگزین اصلی تمامی روش های دیگر گردیده است. در این روش اپراتور متخصص و آموزش دیده با استفاده از تجهیزات مخصوص که همگی از استانداردهای لازم برخوردار هستند، از بالای نمای ساختمانی عملیات فرود را انجام می دهد و در حین فرود به هر قسمتی از نمای ساختمان که نیاز به عملیات شستشو و یا دیگر پروسه ها را داشته باشد دسترسی خواهد داشت. این روش که در گذشته برای صخره نوردی و کوهنوردی استفاده می شده امروزه به کمک انجام عملیات نمای ساختمانی آمده است. برای آشنایی بیشتر شما با روش دسترسی با طناب یا عملیات راپل، تعدادی از مزیت های این روش را عنوان می کنیم.

  • عملیات کم حجم و بدون آلودگی صوتی در مقایسه با داربست
  • ایمنی بسیار بالا به دلیل عملیات مهندسی از لحظه ایجاد گره در بام ساختمان تا انتهای عملیات فرود
  • استفاده از تجهیزات وارداتی با استاندارد بین المللی
  • قابلیت دسترسی آسان به تمامی نقاط نمای ساختمانی با هر معماری و ارتفاع
  • قابلیت انجام عملیات متنوع و پیچیده بر روی نمای ساختمان از جمله: شستشو، پیچ و رولپلاک، واترجت، نصب و جداسازی، سوراخکاری و ...
  • نداشتن پروسه نصب و جداسازی حجیم، پرهزینه و پرسر و صدای داربست.
  • هزینه پایین تر نسبت به داربست.
  • زمان انجام بسیار سریعتر نسبت به داربست.
  • قابلیت حمل آسان تجهیزات توسط اپراتور متخصص
  • استفاده از متخصصان اجرایی دارای مدرک بین المللی ایراتا در زمینه دسترسی با طناب

برای نماشویی نمای ساختمان به روش راپل، اپراتور متخصص با استفاده از روش های متنوع شستشو از جمله، واتر جت، واترسندبلاست، تی و ابر و مواد شوینده، استفاده از نانومتریال سطوح مختلف نمای ساختمان را شستشو داده و عملیات جرم زدایی آنها را نیز انجام خواهد داد. توجه داشته باشید در عملیات دسترسی با طناب شستشوی سطوحی از نمای ساختمان که به روش های عادی و سنتی قابل دسترسی نبوده است نیز به راحتی قابل دسترس و انجام می باشد.

در همین راستا شرکت ساختمانی کارویس، نماشویی و عملیات تخصصی نمای ساختمان را با استفاده از روش ها و تجهیزات نوین و به روز که همگی دارای استانداردهای روز جهانی هستند، ارائه می دهد. تمامی این روش ها توسط متخصصینی اجرا می گردد که در زمینه عملیات راپل و دسترسی با طناب دارای مدرک بین المللی ایراتا می باشند. علاوه بر این تمامی اپراتورها و متخصصین اجرایی شرکت کارویس، دارای بیمه حوادث و مسئولیت های مدنی هستند.

با کارویس لذت تمیزی، نظم و امنیت را تجربه کنید.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی ارزان , نماشویی با طناب , شستشوی نما ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

حتی زیباترین ساختمان ها نیز می توانند با گذشت زمان دچار آلودگی و کثیفی شوند و جلوه ی زیبای خودشان را از دست بدهند. نگهداری و مراقبت سالانه از نمای ساختمان امری مهم و حیاتی است و از تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند. شستشوی نمای ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سبب افزایش طول عمر مفید بنا می‌ شود.

برای شستشوی اصولی و درست نمای ساختمان و محافظت از بنای خارجی باید حتما از یک شرکت حرفه ای در زمینه نماشویی ساختمان خدمات دریافت کنید. آیا تا به امروز به فکر شستشوی نمای ساختمان خود بوده‌اید؟ آیا در شهرستان محل زندگی شما شرکت ‌هایی تحت عنوان نماشویی ساختمان وجود دارند؟ خدمات نماشویی ساختمان در شهرستان ها به چه صورت است؟ آیا می‌ توان از روش‌ های یکسانی برای شستشوی سرتاسر نما استفاده کرد یا تمیز کردن آجر با سنگ و سایر قسمت‌ های بیرونی متفاوت است؟ در ادامه این مقاله انواع روش های نماشویی را برایتان شرح خواهیم داد.

نماشویی ساختمان چیست؟

نمای ساختمان شما پوششی مقاوم در برابر آب و هوا ایجاد می کند که از نظر زیبایی نیز لذت بخش است. نماشویی ساختمان تمامی آلودگی ها، آلاینده ها، لکه ها و پوشش های گیاهی موجود روی سطح آن را از بین می برد تا خانه یا محل کسب و کار شما تمیز و جذاب به نظر برسد. نماشویی حرفه ای بنا می تواند تحول قابل توجهی را، صرف نظر از سنی که ساختمان دارد، ایجاد کند. امروزه نماشویی ساختمان در شهرستان ها و تهران با پیشرفته ترین تجهیزات صورت می گیرد.

نماشویی ساختمان چه مزایایی دارد؟

  • موجب تمیزی نمای ساختمان و زیباسازی محیط می شود.
  • عمر مفید ساختمان را افزایش داده و موجب سالم ماندن پنجره ها و بنا می شود.
  • از ساختمان در برابر عوامل خارجی نظیر طوفان و باد محافظت می کند.
  • به تمیز ماندن طولانی مدت ساختمان در برابر گرد و غبار کمک می کند.

انواع روش های نماشویی ساختمان

برای از بین بردن انواع آلودگی از روی نما لازم است که روش مناسبی را برای نماشویی ساختمان به کار بگیرید. به عنوان مثال برای پاک کردن لک روغن و چربی از روی نما، نیاز است که از محلول های شیمیایی مخصوصی استفاده کرد ولی در مقابل برای زدودن گرد و غبار از روی سطح ساختمان می توان تنها از آب با فشار بالا استفاده نمود. به طور کلی برای نماشویی ساختمان دو روش وجود دارد که عبارتند از:

  • نماشویی با آب
  • نماشویی با مواد شیمیایی و ساینده ها

از آن جایی که احتمال آسیب رسیدن به نمای ساختمان از طریق نماشویی به کمک مواد ساینده زیاد است، لذا امروزه از این روش چندان استفاده نمی شود. نماشویی به کمک آب و مواد شیمیایی در صورتی که به صورت کاملا اصولی اجرا شوند هیچ آسیبی به نمای سازه شما وارد نخواهند کرد.

نماشویی ساختمان با آب

نماشویی با آب به سه روش است که عبارتند از:

  • شستشو با فشار
  • خیساندن
  • شستشو با بخار

اگر این روش به درستی اعمال شود، نماشویی با آب کم تهاجمی ترین نوع تمیز کردن نما و روشی محافظه کارانه برای شروع کار است، به خصوص در هنگام مواجهه با کثیفی های معمولی. از بین 3 روش گفته شده، رایج ترین روش شستشو با فشار است که در آن یک اسپری با فشار کم تا متوسط ??روی سطح ساختمان اعمال می شود.

این فرآیند معمولا با فشار آب کم شروع می شود و در صورت نیاز افزایش می یابد و سپس با یک برس موی طبیعی یا مصنوعی (اما نه از جنس فلز) مناطق سخت را تمییز می کنند. گاهی اوقات یک شوینده غیر یونی (نوعی که در مایعات ظرفشویی استفاده می شود که کمتر از شوینده های یونی کف می کند و با یون های موجود در آب واکنش نمی دهد) به آب اضافه می شود تا کثیفی های روغنی را از سطوح پاک کند. از صابون و سایر مواد شوینده خانگی در نماشویی با آب نباید استفاده شود، زیرا لک های قابل مشاهده ای روی سنگ بنا باقی می گذارند.

نماشویی ساختمان با عوامل شیمیایی

پاک کننده های شیمیایی برای از بین بردن کثیفی موثر هستند و برخلاف روش‌ های مبتنی بر آب، می توانند برای از بین بردن رنگ، پوشش ها، لکه های فلزی و گرافیتی نیز استفاده شوند. توصیه می‌ شود برای نماشویی سنگ آهک، سنگ مرمر، گرانیت و سنگ آهکی یا گچی، از پاک کننده های قلیایی استفاده شود.

همچنین توجه داشته باشید که برخی از مواد شیمیایی (و حتی آب) که برای سنگ ‌تراشی بی‌ خطر هستند، می ‌توانند باعث خوردگی یا آسیب به سایر عناصر ساختمانی مانند عناصر فلزی تزئینی، شیشه و میله ‌های آهنی پنجره شوند. در حین نماشویی ساختمان هر قسمتی از آن که نیازی به شستشو ندارد اما امکان دارد به آن آسیب وارد شود را بایستی با تجهیزات مخصوص نماشویی محافظت کرد.

خدمات نماشویی ساختمان در شهرستان ها

نماشویی ساختمان در شهرستان ها یکی از خدماتی است که شرکت ها با به کارگیری از به روزترین ابزارها و تجهیزات به مراجعین خود ارائه می دهند. در گذشته تنها در کلان شهرها شرکت های نماشویی ساختمان وجود داشتند و به دیگر شهرستان ها نیز نیرو اعزام می کردند. اما امروزه خدمات نماشویی ساختمان در شهرستان ها نیز با بالاترین کیفیت ارائه شده و مردم می توانند از آن ها بهره مند شوند.

یادداشت پایانی

نماشویی ساختمان به تنهایی و بدون تجهیزات مخصوص کاری غیر ممکن است، بنابراین توصیه می شود از یک تیم حرفه ای برای شستشوی نمای ساختمان خود خدمات دریافت کنید. امروزه خدمات نماشویی ساختمان در شهرستان ها با پیشرفته ترین تجهیزات صورت گرفته و موجب افزایش طول عمر نما و زیبایی آن ها می شود.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی با طناب , شستشوی نما , نماشویی ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کارویس

نماشويي

نماشويي بخش مهمي از استراتژي يک ساختمان براي حفظ زيبايي آن است. اين فرآيند نه تنها يک روش ساده و ارزان براي تميز نگه داشتن نماي ساختمان است، بلکه طول عمر مفيد نما را نيز مي تواند به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. در سال هاي گذشته نماشويي کاري بسيار دشوار و سختي بود و به دليل نبود تجهيزات مخصوص مدت زمان زيادي صرف شستشوي نما مي شد.

اما امروزه با ورود تجهيزات پيشرفته و کاربردي به بازار و همچنين افزايش نيروي متخصص، فرآيند نماشويي در کوتاه ترين زمان ممکن و با کمترين هزينه صورت مي‌ گيرد. ما را در ادامه اين مطلب همراهي کنيد تا شما را با انواع روش هاي نماشويي و تجهيزات مخصوص نماشويي ساختمان آشنا کنيم.

نماشويي چيست؟

امروزه در سطح شهر ساختمان‌ هاي بلندي ساخته شده است. اين آپارتمان ‌ها و در برخي مواقع برج ‌ها تضمين‌ کننده زيبايي شهر هستند. براي ساخت هر ساختمان مصالح و مواد با کيفيتي استفاده شده که شما براي طول عمر بيشتر آنها بايد هميشه مراقب باشيد. به طور کلي نماشويي ساختمان يکي از کارهايي است که طول عمر نماي ساختمان را افزايش مي‌ دهد و موجب زيبا به نظر رسيدن آنها مي شود.

انواع روش هاي نماشويي ساختمان

نماشويي يک فرآيند به نسبت حساسي است. بنابراين شما براي شستشوي نما بايد از روش‌ هاي خاصي بهره بگيريد.

به طور کلي براي تميز کردن نما سه روش وجود دارد که هر يک از آنها عبارتند از:

  • نماشويي با آب
  • مواد شيميايي و ساينده‌ها
  • نماشويي با مواد ساينده مانند سنگ زني، سنباده زدن و انفجار توصيه نمي شود، زيرا مواد سطح بنا را همراه با کثيفي و رنگ از بين مي برند. به همين جهت استفاده از آب و مواد شيميايي در صورتي که به طور صحيح و مؤثر به کار گرفته شوند، کاملا بي خطر است.

تجهيزات نماشويي ساختمان

براي شستن نماي ساختمان به صورت کاملا اصولي و درست، به تجهيزات مخصوصي نياز است. طي سال هاي اخير تجهيزات پيشرفته اي وارد بازار شده اند که کار نماشويي ساختمان را براي متخصصين اين حوزه آسان کرده است. برخي از تجهيزات نماشويي عبارتند از:

قرقره ها

يکي از تجهيزات نماشويي ساختمان، قرقره ها هستند که از اصطکاک جلوگيري مي کنند و به کارگر اجازه مي دهد تا در امتداد سيستم دسترسي طناب سر بخورند. قرقره ها بخش ‌هاي ضروري يک سيستم حمل و نقل هستند و کارگر را قادر مي ‌سازند تا جهت طناب‌ هاي متحرک خود را به آساني تغيير دهند.

کارابين و مايلون

اتصال دهنده ها دو بيت کيت را به يکديگر متصل مي کنند تا تکنسين ها تجهيزات را به کمربندي که مهارشان مي کند، محکم کنند. به طور کلي، دو نوع اتصال دهنده وجود دارد که تکنسين ها استفاده مي کنند. کارابين ها و مايلون ها که يکي ديگر از تجهيزات نماشويي ساختمان هستند.

کارابين يک اتصال دهنده سريع با سر بسته شده است در حالي که مايلون يک وسيله ثابت است که داراي يک لولاي دروازه اي است. علاقه مندان به کوهنوردي نيز از مايلون ها و کارابين ها براي ايمن کردن خود و همچنين دسترسي به طناب در هنگام بالا رفتن از ديوارها و کوه ها استفاده مي کنند.

بند و زنجير

بند و زنجيرها لنگرهاي قابل حملي هستند که کارگران در مواقعي که هيچ نقطه لنگر ثابتي در کنار ساختمان وجود ندارد از آن ها استفاده کرده و براي تميز کردن محوطه به آن ها نياز دارند. براي استفاده از اين تجهيزات نماشويي، کارگران بايد يک نقطه ثابت مانند لوله يا تير را پيدا کرده، بند يا زنجير را دور آن حلقه و کارابين خود را از طريق دکل وصل کنند.هر دو اين تجهيزات بادوام بوده اما بندها براي تميز کردن نما مناسب تر هستند. از آن جايي که بندها داراي آستين هاي محافظ هستند، مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آسيب هاي شيميايي دارند.

چرخ گردان و صفحات ريگينگ (swivels and rigging plates )

تکنسين ها بايستي داراي چرخاننده باشند. اين تجهيزات از درهم تنيدگي طناب ها جلوگيري مي کنند. چرخ گردان يک اتصال دهنده چرخشي است که از پيچ خوردن طناب جلوگيري مي کند. هنگامي که از طناب براي حمل بار سنگين استفاده مي شود و بار تکان مي خورد، سيستم نيز با آن مي چرخد. در همين حال، صفحات ريگينگ طناب هاي مختلف را تقسيم و سازماندهي مي کنند. تکنسين ها مي‌ توانند از صفحات ريگ براي اتصال چندين سيستم طناب به يک نقطه قلاب استفاده کنند.

اسکاج

تکنسين ها براي پاک کردن رطوبت از روي سطح شيشه ها بايستي از اسکاج استفاده کنند. اسکاج به دليل لاستيک انعطاف پذيري که دارد، تمام آب روي شيشه را از بين برده و بدون گذاشتن هيچ ردي سبب خشک شدن آن مي شود.

حوله و اسفنج

استفاده از حوله و اسفنج براي تکنسين ها کاربردي بوده و به کمک آن ها مي توانند آب و ديگر شوينده ها را که در اطراف شيشه ي پنجره ها جمع شده است، پاک کنند. همچنين به کمک اين تجهيزات مي توانند آثار حشرات و ديگر آلودگي ها را که روي سطح باقي مانده است، از بين ببرند.

غلاف و کمربند

تکنسين ها براي به همراه داشتن ابزارهاي تخصصي خود به غلاف و کمربند نياز دارند. اين تجهيزات به آن ها اجازه مي دهد تا وسايل خود را به دور کمر بسته و به آساني سازماندهي کنند. يکي از مزاياي غلاف ها اين است که به خوبي با تمامي ابزارها سازگاري دارند.

عينک ايمني

تکنسين ها حين انجام کار در معرض عوامل خارجي نظير نور خورشيد، مواد شوينده و... قرار مي گيرند. استفاده از عينک ايمني مانع از وارد شدن هرگونه آسيب احتمالي به چشمان آن ها مي شود.

واترجت

واترجت دستگاهي است که تکنسين ها از آن براي نماشويي ساختمان استفاده مي کنند. در دستگاه واترجت از هيچ گونه مواد شيميايي و شوينده اي استفاده نمي شود و تنها آب با فشار بالا به سوي نما پاشيده مي شود. متاسفانه از اين دستگاه تنها مي توان براي شستشوي نماهاي صاف استفاده کرد.

يادداشت پاياني

در سال هاي گذشته شستشوي نما کاري نسبتا دشوار بود اما امروزه تجهيزات نماشويي پيشرفت کرده و انجام اين کار براي تکنسين ها ساده تر شده است. در نماشويي ساختمان استفاده از تجهيزات مناسب و کاربردي بسيار حائز اهميت است، بنابراين اگر پرسنل و تجهيزات نماشويي لازم براي انجام کارهاي نظافتي خارجي را نداريد، منطقي است که با يک تيم متخصص تماس بگيريد.



:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی ارزان , نماشویی با طناب , نماشویی تهران , شستشوی نما ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()