تجهيزات مخصوص نماشويي ساختمان
نوشته شده توسط : کارویس

نماشويي

نماشويي بخش مهمي از استراتژي يک ساختمان براي حفظ زيبايي آن است. اين فرآيند نه تنها يک روش ساده و ارزان براي تميز نگه داشتن نماي ساختمان است، بلکه طول عمر مفيد نما را نيز مي تواند به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. در سال هاي گذشته نماشويي کاري بسيار دشوار و سختي بود و به دليل نبود تجهيزات مخصوص مدت زمان زيادي صرف شستشوي نما مي شد.

اما امروزه با ورود تجهيزات پيشرفته و کاربردي به بازار و همچنين افزايش نيروي متخصص، فرآيند نماشويي در کوتاه ترين زمان ممکن و با کمترين هزينه صورت مي‌ گيرد. ما را در ادامه اين مطلب همراهي کنيد تا شما را با انواع روش هاي نماشويي و تجهيزات مخصوص نماشويي ساختمان آشنا کنيم.

نماشويي چيست؟

امروزه در سطح شهر ساختمان‌ هاي بلندي ساخته شده است. اين آپارتمان ‌ها و در برخي مواقع برج ‌ها تضمين‌ کننده زيبايي شهر هستند. براي ساخت هر ساختمان مصالح و مواد با کيفيتي استفاده شده که شما براي طول عمر بيشتر آنها بايد هميشه مراقب باشيد. به طور کلي نماشويي ساختمان يکي از کارهايي است که طول عمر نماي ساختمان را افزايش مي‌ دهد و موجب زيبا به نظر رسيدن آنها مي شود.

انواع روش هاي نماشويي ساختمان

نماشويي يک فرآيند به نسبت حساسي است. بنابراين شما براي شستشوي نما بايد از روش‌ هاي خاصي بهره بگيريد.

به طور کلي براي تميز کردن نما سه روش وجود دارد که هر يک از آنها عبارتند از:

  • نماشويي با آب
  • مواد شيميايي و ساينده‌ها
  • نماشويي با مواد ساينده مانند سنگ زني، سنباده زدن و انفجار توصيه نمي شود، زيرا مواد سطح بنا را همراه با کثيفي و رنگ از بين مي برند. به همين جهت استفاده از آب و مواد شيميايي در صورتي که به طور صحيح و مؤثر به کار گرفته شوند، کاملا بي خطر است.

تجهيزات نماشويي ساختمان

براي شستن نماي ساختمان به صورت کاملا اصولي و درست، به تجهيزات مخصوصي نياز است. طي سال هاي اخير تجهيزات پيشرفته اي وارد بازار شده اند که کار نماشويي ساختمان را براي متخصصين اين حوزه آسان کرده است. برخي از تجهيزات نماشويي عبارتند از:

قرقره ها

يکي از تجهيزات نماشويي ساختمان، قرقره ها هستند که از اصطکاک جلوگيري مي کنند و به کارگر اجازه مي دهد تا در امتداد سيستم دسترسي طناب سر بخورند. قرقره ها بخش ‌هاي ضروري يک سيستم حمل و نقل هستند و کارگر را قادر مي ‌سازند تا جهت طناب‌ هاي متحرک خود را به آساني تغيير دهند.

کارابين و مايلون

اتصال دهنده ها دو بيت کيت را به يکديگر متصل مي کنند تا تکنسين ها تجهيزات را به کمربندي که مهارشان مي کند، محکم کنند. به طور کلي، دو نوع اتصال دهنده وجود دارد که تکنسين ها استفاده مي کنند. کارابين ها و مايلون ها که يکي ديگر از تجهيزات نماشويي ساختمان هستند.

کارابين يک اتصال دهنده سريع با سر بسته شده است در حالي که مايلون يک وسيله ثابت است که داراي يک لولاي دروازه اي است. علاقه مندان به کوهنوردي نيز از مايلون ها و کارابين ها براي ايمن کردن خود و همچنين دسترسي به طناب در هنگام بالا رفتن از ديوارها و کوه ها استفاده مي کنند.

بند و زنجير

بند و زنجيرها لنگرهاي قابل حملي هستند که کارگران در مواقعي که هيچ نقطه لنگر ثابتي در کنار ساختمان وجود ندارد از آن ها استفاده کرده و براي تميز کردن محوطه به آن ها نياز دارند. براي استفاده از اين تجهيزات نماشويي، کارگران بايد يک نقطه ثابت مانند لوله يا تير را پيدا کرده، بند يا زنجير را دور آن حلقه و کارابين خود را از طريق دکل وصل کنند.هر دو اين تجهيزات بادوام بوده اما بندها براي تميز کردن نما مناسب تر هستند. از آن جايي که بندها داراي آستين هاي محافظ هستند، مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آسيب هاي شيميايي دارند.

چرخ گردان و صفحات ريگينگ (swivels and rigging plates )

تکنسين ها بايستي داراي چرخاننده باشند. اين تجهيزات از درهم تنيدگي طناب ها جلوگيري مي کنند. چرخ گردان يک اتصال دهنده چرخشي است که از پيچ خوردن طناب جلوگيري مي کند. هنگامي که از طناب براي حمل بار سنگين استفاده مي شود و بار تکان مي خورد، سيستم نيز با آن مي چرخد. در همين حال، صفحات ريگينگ طناب هاي مختلف را تقسيم و سازماندهي مي کنند. تکنسين ها مي‌ توانند از صفحات ريگ براي اتصال چندين سيستم طناب به يک نقطه قلاب استفاده کنند.

اسکاج

تکنسين ها براي پاک کردن رطوبت از روي سطح شيشه ها بايستي از اسکاج استفاده کنند. اسکاج به دليل لاستيک انعطاف پذيري که دارد، تمام آب روي شيشه را از بين برده و بدون گذاشتن هيچ ردي سبب خشک شدن آن مي شود.

حوله و اسفنج

استفاده از حوله و اسفنج براي تکنسين ها کاربردي بوده و به کمک آن ها مي توانند آب و ديگر شوينده ها را که در اطراف شيشه ي پنجره ها جمع شده است، پاک کنند. همچنين به کمک اين تجهيزات مي توانند آثار حشرات و ديگر آلودگي ها را که روي سطح باقي مانده است، از بين ببرند.

غلاف و کمربند

تکنسين ها براي به همراه داشتن ابزارهاي تخصصي خود به غلاف و کمربند نياز دارند. اين تجهيزات به آن ها اجازه مي دهد تا وسايل خود را به دور کمر بسته و به آساني سازماندهي کنند. يکي از مزاياي غلاف ها اين است که به خوبي با تمامي ابزارها سازگاري دارند.

عينک ايمني

تکنسين ها حين انجام کار در معرض عوامل خارجي نظير نور خورشيد، مواد شوينده و... قرار مي گيرند. استفاده از عينک ايمني مانع از وارد شدن هرگونه آسيب احتمالي به چشمان آن ها مي شود.

واترجت

واترجت دستگاهي است که تکنسين ها از آن براي نماشويي ساختمان استفاده مي کنند. در دستگاه واترجت از هيچ گونه مواد شيميايي و شوينده اي استفاده نمي شود و تنها آب با فشار بالا به سوي نما پاشيده مي شود. متاسفانه از اين دستگاه تنها مي توان براي شستشوي نماهاي صاف استفاده کرد.

يادداشت پاياني

در سال هاي گذشته شستشوي نما کاري نسبتا دشوار بود اما امروزه تجهيزات نماشويي پيشرفت کرده و انجام اين کار براي تکنسين ها ساده تر شده است. در نماشويي ساختمان استفاده از تجهيزات مناسب و کاربردي بسيار حائز اهميت است، بنابراين اگر پرسنل و تجهيزات نماشويي لازم براي انجام کارهاي نظافتي خارجي را نداريد، منطقي است که با يک تيم متخصص تماس بگيريد.





:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی ارزان , نماشویی با طناب , نماشویی تهران , شستشوی نما ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: