نماشویی

نماشویی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است و شاید فکر کنید که نماشویی در فصل سرما چندان مهم نیست. اما برخلاف تصور عموم نماشویی در فصول سرد از جمله پاییز و زمستان اهمیت بسیار بالایی دارد و کمتر کسی به آن توجه دارد.

نماشویی در زیباسازی ساختمان‌ها از جمله ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و غیره جایگاه ویژه‌ای دارد. ساختمان‌ها پس از ساخته‌شدن در طول مدت عمرشان به دلایل عوامل زیادی، دچار کثیفی‌هایی می‌شوند که در ظاهر چندان خوشایند نیست. شاید سوال‌هایی در ذهن شما درباره نماشویی ایجاد شده باشد که پس از خواندن این مقاله آگاهی لازم را نسبت به آن‌ها کسب خواهید کرد. در این مقاله درباره موارد زیر صحبت می‌شود.

زمان مناسب نماشویی ساختمان‌ها

نمای ساختمان بیرونی ترین قسمت یک ساختمان است که در معرض عوامل بسیاری برای آلوده شدن و تخریب قرار می‌گیرد. بارش برف و باران، ذرات گرد و غبار، آلودگی هوا و بسیاری از عوامل دیگر همگی در این اتفاق نقش اساسی دارند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اکثر عموم و جامعه بر این باور هستند که تابستان به علت عدم بارندگی برف و باران، نمای ساختمان بیشتر آلوده می‌شود. زیرا که باران را باعث تمیز شدن نمای ساختمان می‌دانند، درصورتی که قضیه کاملا برعکس است. نماشویی در فصل سرما به علت بارندگی‌های که می‌شود و یک سری تغییرات آب و هوایی و وارونگی هوا از هرزمان دیگری بیشتر اهمیت دارد.

به‌طور کلی نماشویی در شهرهایی که آلودگی هوای بیشتری دارند مانند تهران و یا ساختمان‌هایی که در مسیر پر تردد قرار دارند، حائز اهمیت است. بنابراین توصیه افراد خبره در این مهارت، این است که حداقل دوبار در سال نماشویی صورت بگیرد که باعث انباشته‌شدن آلودگی نشود.

چگونگی انجام نماشویی در فصل سرما

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از نماشویی داشته باشیم، باید گفت که نماشویی مجموعه‌ای از فعالیت افراد متخصص در زمینه تمیزکردن نمای ساختمان است. انجام نماشویی در فصل سرما راه و روش‌های بسیاری دارد که از جمله آن‌ها میتوان به استفاده از داربست، بالابر و طناب‌های مخصوص اشاره کرد.

اما توجه به این نکته ضروری است که استفاده از روش‌هایی که گفته‎شد نیز به عوامل دیگری بستگی دارند. این عوامل شامل جنس و نوع متریال نمای ساختمان، اندازه ساختمان، شکل ظاهری ساختمان، میزان آلودگی و هم‌چنین شرایط آب و هوایی است. در انجام نماشویی در فصل سرما به علت شرایط آب و هوایی، میزان ایمنی افراد متخصص اهمیت زیادی دارد. بنابراین در این فصل از روش‌های بی‌خطری چون بالابر استفاده می‌شود.

ابزار نماشویی در فصل سرما

همان‌طور که نماشویی روش‌های بسیاری دارد، ابزارهای گوناگونی نیز دارد که بسته به شرایط متفاوت خواهند بود. این ابزار و روش‌ها شامل واترجت، ابر و تی، دیسکلرشویی، اسیدشویی، به صورت دستی، نانو شویی، واتر سند بلاست و نانوشویی می‌باشند. اما نماشویی در فصل سرما به‌خاطر شرایط خاص آب و هوایی با همه این ابزارها قابل انجام نیست و برخی از این‌ها برای این فصل مناسب‌تر هستند. در ادامه به این ابزارها بیشتر اشاره خواهد شد.

واترجت

واترجت یک دستگاه پیشرفته در زمینه نظافت می‌باشد که از یک پمپ بسیار قدرتمند تشکیل شده است. این دستگاه برای نماشویی در فصل سرما بسیار مناسب‌تر از سایز ابزارها می‌باشد. زیرا که آب را با قدرت و شدت بسیار روی سطوح و نمای ساختمان می‌پاشد و از راه دور نیز قابل استفاده است.

ابر و تی

شاید با دیدن ابزار ساده‌ای هم‌چون ابر و تی تعجب کنید. اما باید بدانید که ابر و تی یکی از پرکاربردترین ابزارها برای نماشویی در فصل سرمااست. در فصول سردی هم‌چون پاییز و زمستان یکی از روش‌های متداول برای نماشویی استفاده از بالابر است که ایمنی بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. در این روش استفاده از ابر و تی به علت فضای کوچک بالابر بسیار رایج است.

واترسندبلاست

این دستگاه مانند واترجت عمل می‌کند و البته با این تفاوت که قدرت آن نیز از واترجت بیشتر است. این وسیله دارای مخزنی جدا برای ماده‌ای خاص است که می‌تواند آن را همراه با آب به نمای ساختمان بپاشد. قدرت این دستگاه در پاک کردن آلودگی‌های انباشت بسیار است.

نماشویی ساختمان با کارویس

نماشویی ساختمان یکی از کارهایی است که برای نظافت و زیبایی ساختمان واجب است. اما کمتر کسی به آن می‌پردازد و همین امر به مرور باعث خرابی و زشتی نمای ساختمان می‌شود. نماشویی در فصل سرما به این علت که بارش برف و باران بیشتر از سایر فصول اتفاق می‌افتد دارای اهمیت بسیاری است. هم‌چنین در فصل سرما آلودگی هوا به دلیل وارونگی دما بیشتر است که خود این دلیل مهمی بر نماشویی در فصل سرما است.